działania SEO

Działania SEO czym są i co dają w praktyce?

Czym są działania SEO? SEO jest pojęciem ściśle związanym z marketingiem internetowym. W niektórych kręgach specjalistów z dziedziny promocji uważane jest za zjawisko archaiczne i osiągające już ostatni etap swojej popularności. Inni z kolei twierdzą, że lepszego sposobu na wypromowanie strony internetowej od SEO nigdzie indziej nie znajdziemy. Jak znaleźć prawdę pomiędzy tymi dwiema postawami? Postaramy się dokładnie wytłumaczyć znaczenie i sens przeprowadzania kampanii promocyjnych SEO. Aby każdy z Was mógł wyrobić sobie własną opinię na podstawie najważniejszych informacji.

Samo zestawienie liter w haśle SEO pochodzi z języka angielskiego – nie może być inaczej. Dokładna nazwa brzmi: Search Engine Optimization. Termin ten możemy dosłownie wytłumaczyć jako optymalizację pod silnik wyszukiwarek. Działania SEO za główne zadanie mają poprawić widoczność danej nazwy w wynikach wyszukiwarek. Z których wszyscy każdego dnia korzystamy i wbrew utartym opiniom nie są pozycjonowaniem. Pozycjonowanie stron www jest natomiast procesem który ma na celu poprawę pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwań a SEO jest jednym z elementów pozycjonowania.

SEO – proste jak bułka z masłem?

Oczywiście, w pierwszym momencie, gdy usłyszymy termin SEO, od razu na myśl przychodzi wszystko, co związane z procesami optymalizacji witryn, ale zalety i zasięg działania SEO sięga znacznie dalej. Dzięki działaniom optymalizacji SEO możemy między innymi:

  • Przeprowadzić szczegółową poprawę technicznych szczegółów danej witryny,
  • rozbudować treść, dzięki czemu stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna dla odwiedzających,
  • zdobyć linki pozycjonujące, pochodzące z innych domen,
  • zbudować stałą i wyrazistą widoczność w sieci,
  • uzyskać ruch z tytułu bezpłatnych wyników wyszukiwania,
  • obserwować, jak zwiększać się będzie dzięki temu systematycznie liczba odwiedzających stronę, co naturalnie wiąże się ze wzrostem finansowym, jeśli prowadzimy stronę, na której także chcemy zarabiać.

SEO – błędne myślenie może być pułapką

Bez wątpienia myślenie, że SEO wykorzystuje się dla czynników poprawiających rankingi oraz widoczność adresu internetowego jest prawidłowe. Niestety, wciąż wielu użytkowników sieci w Polsce zawęża ten termin do zjawiska optymalizowania budowy strony. A to przecież tylko niewielki wycinek funkcji.

Ogólnie przyjęto także, że budowanie dobrych relacji w wyszukiwarkach do stron w formie pozyskiwania linków pozycjonujących nazywamy procesem pozycjonowania. Wielu początkującym w branży mylą się także terminy SEO i SEM. Dlaczego? SEM to inaczej Search Engine Marketing, czyli zespół wszelkich działań w wynikach płatnych. To właśnie to zjawisko najlepiej sprawdza się w środowisku reklamowym Google. Na zespół tych działań marketingowych składają się:

  • Ruch organiczny,
  • reklamy (określane paid search lub pay par plick – czyli opłaty za klikanie) – stanowią podstawową formę rozliczenia w środowisku Google AdWords.

Aby dokładnie zrozumieć i poznać zjawisko SEO, trzeba rozłożyć na czynniki pierwsze wszystkie jego elementy składowe. Wokół terminów związanych zarówno z optymalizacją, jak i pozycjonowaniem, z biegiem lat narosło mnóstwo nieporozumień. Postaramy się je szczegółowo wyjaśnić w kolejnych artykułach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *